הפתרון שלנו לאחסון אתרים שיתופי

הפתרון שלנו לאחסון אתרים שיתופי

המערכות שמאחורי הקלעים והשפעתן על האתר שלכם

על מנת למשוך לקוחות אל העסק שלו, בעל עסק צריך לעמוד בשני סטנדרטים בסיסיים: נראות ומקצועיות.

כל שאר האלמנטים שאנו מכירים, לרבות התוכן,עיצוב האתר וכו’, הם נגזרים מתוך שני הסטנדרטים הללו. אתר, כמו עסק, צריך להוכיח את עצמו דרכם בכדי למשוך אליו גולשים ולקוחות פונטנציאלים.

להיות מקצועי ברשת זו אינה משימה פשוטה. חלפו הימים שבהם צביעה מחדש של העסק או שינוי מקום של מדף או שניים מקנים לעסק מראה מחודש. כשאנחנו מדברים על שינוי מבנה האתר, הדבר מלווה בשורות קוד ארוכות ולעיתים מסובכות עד מאוד, ורוב בעלי האתרים חסרי כל ידע בתכנות אתרים.

לרוב נרצה לשנות את האתר שלנו על מנת לייעל, להוסיף תוכן או להוסיף אפשרויות חדשות לגולשים שלנו.

בואו נתחיל מהבסיס

ניקח חנות בגדים בתור אילוסטרציה לאתר שלנו. על מנת שהחנות תתקיים אנחנו צריכים תשתית כלשהי שהיא תשב עליה. אנחנו צריכים רצפה,קירות ותקרה – הדברים הבסיסיים ביותר.

ככה גם האתר שלכם. כמובן שאתם יכולים לעמוד בדוכן בשוק ולמכור את הבגדים לעוברים ולשבים. אך אם אתם רוצים לקחת את העסק שלכם או את האתר שלכם צעד אחד קדימה, עליכם להשקיע בפיתוח תשתית טובה עליה האתר שלכם יתקיים.

לתשתית הזאת קוראים cPanel. מערכת cPanel משמשת כמערכת לניהול האחסון שלכם. המערכת מתרגמת את כל שורות הקוד המסובכות אל תוך ממשק ויזואלי המאפשר לאנשים ללא כל ידע טכני בשרתים או בתכנות לנהל את האחסון שלהם. בעזרת מערכת זו אתם יכולים לנהל את הדומיינים,המיילים והאחסון שלכם. כמו כן תוכלו לעקוב אחר השימוש בנפח התעבורה שלכם ועוד המון פרטים טכניים שמלווים עם האחסון שלכם. אנו לא נפרט על מערכת זו לכל אורכה ורוחבה, מפני שהיא עומדת בתור נושא בפני עצמה, אך אני מציע בחום ללמוד עליה ועל האפשרויות שהיא מציעה.

מחפש אחסון בטוח ואיכותי לאתרי וורדפרס? רק 10₪לחודש! כנס/י לפרטים!

מקצועיות – מהי בעצם?

בתחילת המאמר הצגתי בפניכם שני סטנדרטים שלפיהם עסק, או במקרה שלנו אתר, נמדדים. כיצד באה לידי ביטוי המקצועיות של אתר מסויים?

כאשר דיברנו על איך חנות הבגדים שלנו צריכה להראות, ציינו את האלמנטים ההכרחיים שחייבים להתקיים. אך כאשר אנו מדברים על מקצועיות היעילות, התוכן והגישה הם אלה שקובעים ודרכם אנו נמדדים עד כמה מקצועי העסק שלנו.

התוכן באתר הוא הבגדים בחנות. היעילות והמהירות של אתר הם היחס שלנו אל הלקוחות ועד כמה אנחנו עוזרים להם בבחירת הבגדים והגישה שלנו זה עד כמה אנחנו ידידותיים אל הלקוחות הנכנסים לעסק, או לאורחים הגולשים באתר.

אתר מהיר ויציב משדר מקצועיות, וזה מה שהגולשים בסך הכל רוצים. הם לא מחפשים את הדבר שידהים אותם מחדש בכל יום, הם מחפשים את הטוב, הפשוט והמוכר.

כדי להבטיח את היציבות והמהירות הכל כך חשובים האלה, אנשים פתחו במרוצת השנים תוכנות ועזרים לייעול האתר והמערכות שסביבו.

מערכת CloudLinux פותחה במיוחד לחברות הוסטינג ולאחסונים בעלי מספר אתרים עליהם.

אחת הבעיות הנפוצות באתרים היושבים על אותו האחסון היא שכל שרת מאט את השני וכך אף אתר לא מתפקד כראוי. מערכת CloudLinux מווסתת ומייעלת את ניצול המעבד והזיכרון של השרתים, כך שתוכלו להפיק מהם יותר תוך צמצום בדרישה. מערכת זו מוסיפה גם שכבת הגנה נוספת שמונעת גישה למידע לקבצים רגישים ע”י אנשים לא רצויים.

בנוסף לכך ישנה מערכת נוספת, אשר מהווה תחליף למערכת הApache הנפוצה בשרתים המאחסנים אתרי אינטרנט על בסיס מערכת ההפעלה של Linux, והיא LiteSpeed.

מטרתה לקחת את האפשרויות של מערכת Apache אל השלב הבא: לייעל את המערכות, לתת תמיכה במערכות רבות יותר ומבלי לדרוש שינויים בתכנות אתרים, משום שמערכת זו מותאמת ובנוייה כתחליף למערכת Apache היא בנוייה לקרוא כמותה ולפעול בדומה לה.

המערכת מתואמת היטב עם אתרים מבוססי WordPress ומסוכרנת גם כן עם מערכת cPanel שצוינה קודם.

האתר המושלם

אני מאמין שכל בעל אתר רוצה שהאתר שלו יוביל בתחומו, כזה שאחרים נמדדים לפיו.

בתחילת המאמר ציינו את המקצועיות והנראות כאבני בניין של אתר אינטרנט מצליח. המערכות שצוינו כאן מבטיחות לכם יתרון משמעותי בפן הטכני של האתר שלכם. אך עלי להזהיר אתכם – אתר מהיר ויעיל אינו תחליף לתוכן איכותי ועיצוב נעים לעין. גם בחנות בגדים ריקה אפשר ללכת בחופשיות, אך מה לנו להכנס לחנות שכזו מלחתחילה?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

שנה גודל גופן