מה חשוב באחסון אתרים

מה חשוב באחסון אתרים

מה חשוב באחסון אתרים

לאלו מכם הנכנסים זה עתה בשערי האינטרנט, כלומר רוצים להקים, לנהל ולתחזק אתר משלהם – בין אם עבור עצמם, או עבור העסק שלהם – בחירה בשירות הוסטינג יכולה לראות כמו חתיכת אתגר מאיים. איך בוחרים נכון? מה הקריטריונים? איך משווים ומאיפה מתחילים? אפשר לענות על כל השאלות האלו בקיצור ובתמציתיות ולהגיד שהוסטינג מוצלח נשען על שלושה פרמטרים עיקריים: שירות, מהירות ואיכות שאם תמצאו שהם קיימים בשירות האחסון שלכם, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות.

אך כמובן שהשאלות שוב עולות וצצות: איך אפשר לוודא את הדברים הללו בכלל? באיזה דרך בוחנים שירותיות, מהירות ואיכות? כיצד מודדים אותם ואיך יודעים להגיד שאכן הם קיימים? אז כדי להבהיר לכם מה בעצם חשוב בהוסטינג ואיך תוכלו לבחור ספק אחסון אתרים שמממש הלכה למעשה את 3 הפרמטרים הללו – הכנו לכם את השימה הבאה, שתיתן בידיים שלכם את כל הכלים לבדוק, להשוות ולקחת את ההחלטה הנכונה.

  1. מהירות גלישה ורוחב הפס

מהירות הגלישה והעלייה של האתר, כמו גם רוחב הפס ונוחות הגישה שמספק שירות האחסון אליו מהווים ללא ספק פרמטר משמעותי מאוד בבחירת ההוסטינג שבו תשתמשו; בעולם המהיר של ימינו, שבו הכל נמצא בהישג יד ודפי אינטרנט ניטענים תוך שניות בודדות ואף פחות מכך, לגולשים כבר אין סבלנות להמתין או לחכות לאתרים הנטענים באופן איטי יותר. אם פספסתם מבקרים פוטנציאליים באתרכם בגלל מהירות טעינה נמוכה שלו הנובעת מאחסונו בשרת איטי וכבד, אתם ללא ספק תצטערו על זה. בנוסף, בכל הקשור למהירות אם האתר שלכם פונה אל השוק הישראלי ולגולשים החיים בארץ, קחו בחשבון שאחסונו בשירות הוסטינג ששרתיו ממוקמים בחול יכול גם כן להאט משמעותית את קצב העלאת האתר כאן בארץ.

בשורה התחתונה – בדיקות שונות שנעשו מעלות את הממצא כי לגולש ממוצע לוקח כ-2 שניות לקבוע אם הוא נשאר באתר או ממשיך הלאה – לכן עליכם לבדוק ולוודא שזמן הטעינה בשירות האחסון שאתם בוחרים לא יעלה על 2 שניות. ניתן לבדוק זאת בכלים פשוטים כדוגמת: Pingdom Speed Test, GTMatrix ו-Google Page Speed Insights, שיאפשר לכם לבחון את ביצועי השרתים שמציעה חברת האחסון.

  1. איכות תשתיות החומרה והתוכנה

האיכות של תשתיות החומרה והתוכנה של שירות האחסון עומדת בלב ליבה של ההחלטה על שירות האחסון שבו תשתמשו. במסגרת פרמטר זה יש כמה וכמה קריטריונים שמומלץ לכם לבדוק כדי להיות בטוחים שאתם בוחרים נכון:

  • רמת האבטחה – בעידן של היום, כשההאקרים, פורצים ופצחנים למיניהם מסתובבים ברשת בהמוניהם באין מפריע, שאלת רמת האבטחה היא מהחשובות ביותר שיש לשאול בבואכם לבחור הוסטינג מתאים. בדקו עד כמה רמת האבטחה שמבטיחים שירותי ההוסטינג השונים מתקדמת ומתאימה לשמירת בטחונו של אתרכם, בעיקר אם אתם מפעילים חנות מקוונת או מציעים פריטים למכירה דרך האתר שלכם – כי אתר מכירה בלתי מאובטח יבריח במהירות כל קונה פוטנצאילי.

  • נפח אחסון – עוד קריטריון חשוב בבחינת פרמטר האיכות של שירות הוסטינג הוא נפח האחסון המוצע, וזה נכון בעיקר אם יש לכם אתר רציני שדורש נפח אחסון מכובד. ישנן חברות הוסטינג המציעות נפח אחסון מוגבל או יקר במיוחד, ולכן עליכם לבדוק מראש מה הם הצרכים של האתר שלכם מבחינת נפח האחסון שהוא דורש והאם יש בו ריבוי תמונות, סרטוני ויידאו ושאר אלמנטיים גרפיים כאלו ואחרים שיכולים להקפיץ מעלה את צרכי הנפח שלכם, כשלבסוף עליכם ולוודא ששירות האחסון שאיתו ברצונכם להתקשר מסוגל להציע לכם פתרון מתאים ונכון.

  • פאנל שליטה – פאנל השליטה שמספקת לכם חברת ההוסטינג הוא כלי חשוב לניהול עצמאי של אספקטים מגוונים בחשבון שלכם, ולכן מדובר בקריטריון שיש לשים אליו לב ולתת עליו את הדעת. כדאי לוודא שחברת ההוסטינג מספקת לכם פאנל שליטה עדכני, המאפשר לכם לנהל את האתר באופן עצמאי מבלי להזדקק לתמיכה עבור כל פעולה – החל מהחלפת סיסמאות ועד ניהול כתובות המייל שלכם. וודאו שחברת ההוסטינג שלכם משתמשת בפאנל שליטה מוכר ואמין, דוגמת cPanel, כדי שתוכלו להפיק ממנו את מרב התועלת.

  • אפשרויות להתקנת מסדי נתונים – האפשרות להתקנת מסדי נתונים דוגמת MySQL, Perl ו-PHP היא חשובה על מנת שתוכלו לשלוט באתר שלכם ולקבוע את הנראות ואת אופן הפעולה שלו – אך לא כל חברות ההוסטינג מאפשרות את זה. בדקו וודאו כי חברת האחסון שלכם מאפשרת את האופציה החשובה הזו.

  1. שירות

לא מדובר במותרות כלל וכלל – פרמטר השירות הוא מהחשובים והמשמעותיים ביותר עבור הבחירה שלכם, ואם לא תשימו לב אליו אתם עלולים לשלם מחיר יקר – בזמן ובכסף. ההוסטינג הוא צינור החיים של האתר, הוא המבטיח שהאתר יהיה באוויר בכל רגע נתון; לכן, אם משהו קורה בו ומשבש את הפעילות של האתר – כמו למשל תקיעות בלתי נגמרות, איטיות מזדחלת בגלישה, או אף חלילה קריסה כללית של האתר והורדתו מהאוויר לזמן מה אתם חייבים לדעת ולהיות בטוחים שיש מי שיטפל בזה בו במקום בשירות ההוסטינג שלכם. לכן וודאו כי השירות שבו אתם מעוניינים מספק תמיכה טכנית אנושית ורציפה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ושיש תמיד מי שזמין לתת מענה, לסייע ולספק פתרונות, בייחוד בשעת משבר. זכרו – ההוסטינג הוא צינור האוויר שמחבר את האתר שלכם לרשת ותמיכה שתיתן גב ותסייע היא הכרחית על מנת שהצינור הזה לא יתנתק לחלוטין בשום מצב.

לסיכום

כפי שראיתם, בחירה בשירות הוסטינג שבו תאחסנו את אתרכם, לא צריכה להיות מסובכת במיוחד – והיא תלויה על שלושת הפרמטרים של מהירות, איכות ושירות, שבתוכן פשוט צריך לוודא כי קריטריונים מסויימים עומדים וקיימים. אנחנו ב-Lowchost יכולים לומר בגאווה כי החבילות השונות שלנו עומדות בפרמטרים הללו ללא כחל ושרק, כפי שתוכלו להתרשם בעצמכם מן הנתונים הבאים:

  • בכל הקשור לפרמטר המהירות אנחנו מציעים לכם שרתים הממוקמים המסוגלים לטעון את אתרכם במהירות של פחות משנייה בודדת, וזאת על פי בדיקה מקצועית שנעשתה באתר Yslow. בנוסף אנו מאפשרים תעבורה ללא הגבלה לאתרכם.

  • בכל הקשור לפרמטר האיכות – אנחנו מציעים לכם אחסון בנפח של החל מ-1.5 גב ועד מקום בלתי מוגבל, הגנה אקטיבית על אתרכם כולל פיירוול אפליקטבי, גיבוי יומי לשרת מרוחק של אתרכם, נפח זכרון הנע מ-1 גב ועד 3 גב, ממשק ניהול cPanel חדש ומעודכן ו-0 הגבלות על מספר אתרים, מסדי נתונים או תיבות דואר.

  • בכל הקשור לפרמטר השירות: אנחנו מציעים תמיכה טכנית מקיפה של צוות מקצועי ומוסמך מסביב לשעון, שיוכל גם לדאוג להעברת אתרכם אל שרתינו ללא שום בעיה.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

שנה גודל גופן