אחסון אתרים ריסלרים

אחסון אתרים ריסלרים

אחסון אתרים ריסלרים

זירת הדיגיטל הגועשת והרוחשת של השנים האחרונות מייצרת עוד ועוד אתרי אינטנרט, הצצים כפטריות אחר הגשם – הרי כיום כל גוף, ארגון, חברה ועסק, גדול או קטן כאחד, חייבים להיות ברשת על מנת לעשות עסקים, לתקשר עם הלקוחות, להתרחב ולהרוויח. כפועל יוצא מכך, יותר ויותר חברות פיתוח ועיצוב אתרים קמות ופועלות בשוק גם כן ומנסות לקחת חלק בחגיגה הדיגיטלית המתרחשת לנגד עינינו. בתחום אחסון האתרים – עוד נישה שנהנית מהפריחה הדיגיטלית – ניתן למצוא על משבצת ה”מעוניינים להרוויח” את הריסלרים (Resellers), האנשים שקונים שטחי אחסון ומוכרים אותם מחדש. כדי להבין יותר מהו בעצם אחסון אתרים ריסלר, מה היתרונות שלו עבור המפעיל ועבור הלקוח, האם כדאי לכם לאחסן את אתרכם בשיטה הזו והאם אתם מתאימים בעצמכם להיות ריסלרים – קראו את הכתבה הבאה.

אז מהו אחסון אתרים ריסלר?

כשמדברים על שירותי אחסון אתרים ריסלר מתכוונים בעצם לחברות ויחידים הרוכשים נפחי אחסון גדולים ורוחבי פס מסויימים מחברות האחסון הקיימות, מחלקים אותם לשטחים קטנים יותר, ולבסוף מציעים להקצות תמורת תשלום את השטחים שברשותם לצד שלישי, כלומר ללקוחות המעוניינים ברכישת שטחי אחסון לאתריהם. הריסלרים עובדים למעשה עם חברות האחסון, ומשמשים כקבלני משנה המוכרים את מרכולתם למשתמשי הקצה, אלו שיעשו בהם שימוש ממשי לאחסון אתריהם.

מה יוצא לריסלר מהאחסון

אחרי שהבנו מה הוא בעצם שירות אחסון אתרים ריסלר, נשאלת השאלה: מה בעצם יוצא לריסלר מהעסקה הזה? בעיקר רווח קל יחסית בהשקעה לא גבוהה במיוחד. במסגרת אחסון ריסלר, תחזוקת החומרה, כלומר המעבדים והשרתים עצמם, נותרת באחריות חברת האחסון, כך שבמקרה ובו צצו תקלות ובעיות אצל לקוח הקצה בכל הנוגע לחומרה – לריסלר יש גיבוי וסיוע מחברות האחסון, כך שהוא אינו צריך לשבור את הראש על מנת למצוא את הפתרונות הנדרשים. גם בכל בנוגע לניהול ולתחזוק הווירטואלי של שטח האחסון, עבודתם של הריסלרים אינה סבוכה במיוחד; ישנם ריסלרים המציעים לעשות זאת בעבור לקוחותיהם וישנם כאלו המאפשרים ללקוחות ניהול עצמאי של השטח, אך כך או כך הריסלר הוא זה שבשורה התחתונה אוחז בשליטה בשטח המוקצה.

יחד עם זאת, כדאי שתדעו על על מנת להפעיל אחסון אתרים ריסלר אין צורך בידע רב בנושא אחסון אתרים, אלא  רק בידע טכני בסיסי בלבד. עובדה זו מאפשרת לכמעט כל מי שפועל בעולם האינטרנט ומבין דבר או שניים בנושא להיכנס לעסק הזה, גם אם אין לו ניסיון ממשי בתחום האחסון. לכן בין יתר הריסלרים ניתן למצוא הרבה חברות בתחום פיתוח ועיצוב אתרים המשמשות גם כריסלרים, ומציעות ללקוחותיהם חבילה הכוללת בניית אתר, אחסונו בשיטת הריסלר וכן שירותים נוספים כתחזוק וניהול.

יתרונות אחסון אתרים ריסלר

אז הבנו מה מרוויח הריסלר מן העסקה, אך מה מרוויחים לקוחות הקצה, אלו המאחסנים את אתריהם בשירותי הריסל? על זה ננסה לענות כעת, כשנסקור את יתרנות אחסון אתרים ריסלר:

 מחיר –אמנם חבילות אחסון שיתופיות שמציעות חברות אחסון האתרים יכולות להיות זולות מחבילות המציע ריסלר, אך עדיין בהשוואה לחבילות מתקדמות יותר כמו שרת וירטואלי פרטי,  הריסלרים יכולים להציע מחירים אטרקטיביים בעלויות משתלמות, הכוללות שירותים משלימים שאינם נכללים בהצעות של חברות האחסון הרגילות.

כל שירותי האר במקום אחד – כאמור, ריסלרים רבים מספקים גם שירותי בנייה, פיתוח ותחזוקת אתרים, כך שניתן לרכז את כל צרכי האתר תחת מטרייה אחת, שמעניקה מלבד אחסון גם כלים נוספים שיכולים להקל מאוד ולעשות את החיים פשוטים ונעימים לבעלי האתרים.

עצמאות ויכולת ניהול – בניגוד לשירותי אחסון שיתופי, שבהם כל הדומיינים המאוחסנים מנוהלים תחת ממשק ניהול אחד המשותף לכולם, הריסלרים עושים שימוש בממשקי ניהול נפרדים לכל אתר ואתר. באופן הזה יכול הריסלר להעניק לכל אחד מלקוחותיו גישה אל ממשק הניהול, בסיסי הנתונים ואחריות על משתמשים, כך שכל לקוח יכול להפוך ליחידה עצמאית ואינו כפוף לשרת השיתופי. באופן הזה, גם מידת האבטחה של כל אתר עולה, מכיוון שהוא אינו קשור לאתרים האחרים היושבים על אותו השרת.

אפשרות להפוך לריסלר – זוהי כנראה נקודת החוזק המשמעותית והמעניינת ביותר ברכישת חבילה מריסיילר: מלבד אחסון האתר שלכם, אתם יכולים לקחת נפח נוסף מן החבילה ולהפוך לריסלרים בעצמכם, כלומר להקצותו ללקוחות שיקנו את השירות מכם. כך אתם יכולים להרוויח עוד קצת כסף ללא הרבה מאמץ, מבלי צורך להיות בעלי חומרה מתקדמת ומבלי צורך לתקשר עם חברות אחסון אתרים למיניהם. אם האופציה הזו קורצת לכם, המשיכו לקרוא עד הסוף ותגלו למי מתאים ושווה להיות ריסלר בעצמו וכיצד ניתן לעשות זאת.

אז איך תהפכו לריסלרים ולמי זה מתאים?

ראשית כל, כדאי לציין למי לא מתאים להיות ריסלר: אם אין לכם קשר לתעשיית האינטרנט, וכל מה שאתם צריכים זה שטח אחסון לאתר אינטרנט בודד ויחיד העומד לרשותכם, אין לכם באמת מה לחפש בתחום הזה; אתם כמובן יכולים לרכוש חבילת אחסון מריסלר, אך אין טעם וכדאיות שתעשו צעד ותהפכו לריסלרים בעצמכם. מן הצד השני, אם תחת ידיכם מספר אתרים ואתם חלק מתעשיית האינטרנט – בין אם בתחום הבנייה, העיצוב, התחזוקה או בכל אספקט אחר, ללא ספק מומלץ לכם לשקול את האפשרות להפוך לספקי אחסון אתרים ריסלרים. כך תוכלו למעשה לעשות את צעדיכם הראשונים בתחום אחסון האתרים, להרוויח כסף נוסף ומי יודע – אם תראו כי טוב ותעמדו בציפיות הלקוחות המאחסנים שלכם, תוכלו אולי אף להתרחב בתחום ולהפוך בעתיד לחברת אחסון מן המניין.   

אך לפני שזה קורה, חשוב שתבינו מהי הדרך הטובה ביותר להפוך לריסלרים, ואת זה נעזור לכם לעשות בעזרת 3 הנקודות הבאות, שיסייעו לכם להבין מה הם הנקודות החשובות ביותר בדרך:

    1. בחרו תוכנית ריסלר נכונה – בשלב הראשון עליכם לבחור מאיזה חברת אחסון או ריסלר תקנו את השטח ורוחב הפס שתקצו ללקוחות שלכם. חברות האחסון השונות והריסלרים הקיימים מציעים מראש חבילות ריסלר ייעודיות, לכן מומלץ שתשוו ביניהן ותבחרו בחוכמה את זו המתאימה לכם. עליכם לשאול את עצמכם לשם מה אתם רוצים להיות ריסלרים – האם כצעד ראשון בדרך להפיכה לחברת אחסון, או שמא רק על מנת לאחסן את האתר שלכם ועוד כמה אתרים של לקוחות או חברים ותו לו – ועל פי התשובה לכך ובהתאם לכוונות שלכם, להחליט אילו חבילת ריסלר נכונה עבורכם. חשוב שתבדקו את כלל התנאים, האפשרויות, המאפיינים והשירותים שמציעה כל חבילה שכזאת, על מנת להגיע להחלטה מושכלת, כזו שתהיה הטובה ביותר בשבילכם.
  • צרו תוכניות אחסון המותאמות ללקוחות שלכם – לאחר שאתם רוכשים את חבילת הריסלר, עליכם להתחיל ליצור תוכניות אחסון אותן יוכלו הלקוחות שלכם לרכוש מכם. המפתח ליצירת תוכניות אחסון נכונות, כאלו שיגרמו ללקוחות לרכוש אותן מכם, הוא להציע ערך מוסף, כלומר דברים שונים מן החבילות הסטנדרטיות הקיימות כיום בשוק. עליכם לחשוב על הצרכים של הלקוחות המיועדים שלכם, ולהשתדל להכניס כמה שיותר שירותיים ייחודים ומגוונים שיכללו במחיר החבילה, כמו גם כמה “אקסטרות” בתוספת תשלום.
  • השקיעו מחשבה בקידום העסק שלכם – אחד היתרונות הגדולים בהיותכם ריסלרים טמון בעובדה שאין כאן עבודה טכנית גדולה מדי לעשות מלבד החזקת השטח וסיוע ללקוחות, ולכן ניתן להתמקד במחשבה על קידום העסק שלכם ותכנון התפתחותו. מומלץ שתמתגו את העסק שלכם, תיצרו לוגו ייחודי משלכם שתוכלו להטמיע בפאנל השליטה של האתרים המאוחסנים אצלכם, וזהו דרכים נוספות שבהן תוכלו לפרסם את עצמכם ולמשוך אליכם לקוחות נוספים. רק זכרו שבסופו של דבר הכל יקום ויפול על חווית השירות של הלקוחות שלכם – העניקו להם את השירות הטוב ביותר, ולא צריך מאמץ מיוחד על מנת לעשות זאת, אלא רק מידה טובה של התחשבות וסיוע, ותראו כיצד כל השאר, כולל לקוחות נוספים ורווחים, כבר יבואו בעצמם.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

שנה גודל גופן